دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته هنر استان کردستان با اجرای برنامه‌های متنوع برای تهرانی‌ها در فرهنگسرای نیاوران در حال اجرا است.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، استان کردستان برای هر چه بهتر برگزار کردن این برنامه‌ها گروه‌های مختلف نمایش،موسیقی،تئاتر خیابانی،شعر خوانی و هنرمندان تجسمی و صنایع دستی خود را به تهران آورده است.

آیین افتتاحیه هفته هنر استان کردستان در روز شنبه 3 تیرماه در سالن اصلی،فضای باز و گالری‌های فرهنگسرای نیاوران برپا شد.

روز گذشته یکشنبه 4 تیرماه در حاشیه هفته هنر کردستان، نمایش "پریخان" به نویسندگی و کارگردانی بهار لطافتیان و با نقش آفرینی فریدون حامدی و آنیتا جعفری در ساعت 17 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

تئاتر خیابانی "هه لپرکی" نیز در ساعت 18 در فضای باز این فرهنگسرا برای علاقمندان اجرا شد.

کنسرت موسیقی اورامان از دیگر برنامه‌های هفته هنر استان کردستان در روز گذشته بود که در سالن اصلی این مجموعه برگزار شد.

هفته هنر کردستان تا چهارشنبه 7 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران دایر است که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های هفته هنر این استان به این شرح است: غرفه‌های صنایع دستی در باغ فرهنگسرای نیاوران دایر است که علاقمندان می‌توانند از 10 برای بازدید از این غرفه‌ها به مکان فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

از طرف دیگر آثار تجسمی هنرمندان این استان بر دیوار دو گالری این فرهنگسرا آویخته شده است.

طبق روال روزهای گذشته نمایش "پریخان" در ساعت 17 به روی صحنه می‌رود و نمایش خیابانی "هه لپرکی" از کارها سنتی این استان در ساعت 18 در فضای باز فرهنگسرای نیاوران و در کنار غرفه های صنایع دستی استان کردستان اجرا خواهد شد.

گروه‌های موسیقی این استان در ساعت 30: 20   به روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می‌روند.

دوشنبه 5 تیرماه، گروه موسیقی لیلاخ و کلهر به روی صحنه می‌روند و روز سه‌شنبه 6 تیرماه ،گروه گروس و سارال و سه‌شنبه 7 تیر ماه گروه موسیقی فرهنگ موکریان به اجرای موسیقی فولکلور این استان می‌پردازند.

هفته هنر استان کردستان با همکاری و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است.

پیش از این و در سال 1390 هفته‌های هنری استان‌های سمنان، یزد، لرستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، همدان ، قم و مرکزی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده بود.

کد خبر 175151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز